آموزش راه اندازی وردپرس روی Xampp + آموزش ویدیویی
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که می‌دانید احد از بهترین و بزرگترین سیستم‌های مدیریت محتوا یا سایت‌ساز دنیا وردپرس است و راه‌های زیادی هم برای استفاده و اجرا سایت با به کارگیری این نرم انگیزه ها وجود دارد، وردپرس می‌تواند حتی به صورت آفلاین هم برای شما پیشه کند و شما می‌توانید به صورت کاملا آفلاین سایت خویش را طراحی و اجرا کنید، آموزش نصب وردپرس روی ویندوز این قابلیت باعث شده که کسان پیش از خرید هاست و دامین سایت خویش را طراحی کرده بعد به فضای وب آنرا منتقل کنند، یگانه از روش‌هایی که شما با استفاده از آن می‌توانید وردپرس را در سیستم شخصی خویش تاسیس کنید نصب وردپرس روی زمپ است که یک نرم اسباب زیاد پر استعمال برای شما خواهد بود، بعد در ادامه با ما همراه باشید و راه اندازی وردپرس روی Xampp را در این مقاله بیاموزید.
راه اندازی وردپرس روی Xampp

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

تعلیم نصب وردپرس بر روی زمپ ( Xamap )
آیا نرم اسباب Xamap محدودیتی دارد؟
نرم اسباب Xamap مجانی است؟
با حذف نرم افزار سایتی که ایجاد کردیم حذف می‌شود؟

آموزش نصب وردپرس بر روی زمپ ( Xamap )

نرم افزار های زیادی وجود دارد که سیستم شما را شبیه‌سازی به وب سرور می‌کنند، اما دو نرم افزار در این زمینه بسیار حرفه‌ای و بی‌نقش هستند گرد از آنها زمپ است و گرد دیگر هم ومپ نام دارد، ما در مقاله‌های سایر سایت به نصب وردپرس بر روی ومپ پرداخته‌ایم که می‌توانید آنرا مشاهده کنید و از آن نرم‌افزار هم کاربرد کنید.

در این مقاله هم می‌خواهیم به آموزش نصب وردپرس بر روی زمپ بپردازیم که بتوانید سایت خود را به چهره آفلاین در سیستم خود برپایی کنید و پس آغاز به طراحی آن کنید، در نخست پیشه باید نرم افزار زمپ را برای سیستم خویش نصب کنید، این نرم اسباب برای سیستم عامل‌های مختلف نسخه دارد و شما هر سیستم عاملی که داشته باشید قادر به استفاده از این نرم اسباب خواهید بود، برای دانلود زمپ هم باید به سایت apachefriends مراجعه کنید و جدید ترین نسخه این نرم اسباب را نصب کنید.

بعد از نصب این نرم اسباب احتیاج نیست به دسته تنظیمات آن بروید و تنظیمات را با حالت پیش فرض باقی بگذارید فقط احتیاج است که برای نصب وردپرس نرم انگیزه ها را در سیستم خویش اجرا کنید، در پیوستگی با ما همراه باشید الی به نکوداشتن نصب وردپرس روی زمپ را بتوانید در سیستم خویش اجرا کنید.
Xampp running-راه اندازی وردپرس روی Xampp
اجرا کردن Xampp

شما پس از اجرای نرم اسباب باید دو خاصیت را فعال کنید لغایت بتوانید در سیستم خویش دیتابیس ایجاد کنید و وردپرس را سریعا نصب کنید، بعد از فعال کردن این گزینه‌ها فرمان نصب وردپرس در سیستم خود را دارید، باید اول شغل وردپرس را از سایت wordpress.org دانلود کنید و در سیستم خود نصب کنید، پروا داشته باشید دقیقا از همین آدرسی که به شما داده‌ایم وردپرس را دانلود کنید.

بعد از دانلود وردپرس شما باید آنرا در پوشه زمپ و آدرسی که ما به شما معرفی می‌کنیم استخراج کنید، نخست به درایوی که زمپ را نصب کرده‌اید بروید و پوشه Xamap را پیدا کنید و وارد آن شوید، در این پوشه یک سری پوشه دیگر هم وجود دارد که شما باید وارد پوشه htdocs شوید.

htdocs in xampp-راه اندازی وردپرس روی Xampp

فایل دانلودی وردپرس را که از سایت دانلود کردید در این پوشه استخراج کنید، همگی محتوایات پوشه استخراج شده مربوط به وردپرس است و فایل‌های سایت شما خوهد بود بعد هیچکدام از آنها را حذف نکنید و کل آنها را از پوشه wordpress، به پوشه htdocs منتقل کنید تا نصب وردپرس روی زمپ را شروع کنیم.

بعد از انتقال فایل‌های وردپرس شما باید آدرس Localhost را در مرورگر خویش وارد کنید، این آدرس دقیقا همان نام یا دامین سایت شما در سیستم خواهد بود می‌توانید با به کارگیری آن سایت را نگریستن کنید و یا به پیشخوان مدیریت وردپرس مراجعه کنید تا سایت را از طریق آن مدیریت کنید.
install wordpress in Xampp-نصب وردپرس روی زمپ
نصب وردپرس روی زمپ

بعد از مواجه شدن با این صفحه یعنی شما به حقیقت توانستید که وردپرس را در پوشه باره عقیده استخراج کنید و اکنون با کلیک روی دکمه “بزن بریم!” نصب وردپرس روی زمپ را شروع کنیدو پیوستگی روند نصب وردپرس را پیش ببرید.
insert databace name in xampp-نصب وردپرس روی زمپ
وارد کردن اطلاعات دیتابیس

در صفحه پس شما به چند کادر مشابه تصویر بالا بر خواهید خورد، در این صفحه باید یک‌سری اطلاعات مربوط به دیتابیس سایت خویش را وارد کنید تا وردپرس بتواند به آن متصل شود و جدول‌های مربوط به سایت را در آن برپایی کند، هر اطلاعاتی که شما در سایت دارید در دیتابیس شما اضافه خواهد شد و می‌توان گفت مهم‌ترین بخش هر وب‌سایت دیتابیس آن است؛ بعد باید شما هر چند وقت یکبار از این دیتابیس بک آپ اخذ کنید و یک نسخه متعلق به داشته باشید لغایت در بروز مشکل بتوانید سریعا آن را بازگردانی کنید.

برای ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس روی زمپ در لوکال هاست خویش باید آدرس Localhost/Phpmyadmin را در مرورگر خود وارد کنید و به تقسیم مدیریت دیتابیس های خویش وارد شوید الی یک دیتابیس ایجاد کنید و آنرا در وردپرس تعریف کنید.

این شغل شما را به صفحه ورود به سیستم phpMyAdmin در مرورگر وب شما خواهد برد. در این صفحه نام کاربری را “root” و قسمت رمز عبور را خالی بگذارید. این ها اسم کاربری و رمز عبور پیش فرض شما برای ورود به لوکال هاست هستند.
Create databace in Xampp-نصب وردپرس روی زمپ
ساختن دیتابیس در Xampp

بعد از وارد شدن به Phpmyadmin تنظیمات زیادی را تماشا خواهید کرد، توجه داشته باشید اگر دانش پیشین در این زمینه ندارید اصلا به تنظیمات سایر این سیستم دست نزدید چون شدنی اس به کلی منهدم شود و شما توانا به استفاده از آن نخواهید بود.

تنها کار‌هایی را که در این نوشتار به شما روشنگری می‌دهیم، اتمام دهید و دیتابیس خود ایجاد کنید، بعد از وارد شدن به صفحه در منوی کناری بر روی واژه New کلیک کنید لغایت به سراغ برپایی یک دیتابیس بروید تا آرن را برای نصب وردپرس روی زمپ بهره‌گیری کنیم.
به کارگیری ۴ اسلایدر مختلف در وردپرس با Meta Slider +آموزش ویدئویی

اگر در سیستم خویش قبلا دیتابس برپایی کرده باشید در منوی کناری می‌توانید نام آنها را مشاهده کنید، خیلی از کاربران سوال می‌پرسند که در سیستم چند دیتابیس می‌توانیم ایجاد کنیم، شما می‌توانید در سیستم خود به چهره نامحدود دیتابیس برپایی کنید و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت، اما اگر به کل آنها احتیاج ندارید بهتر است که موارد اضافی را حذف کنید چون ممکن است سرعت سیستم شما تفریق یابد و به نکوداشتن نتوانید سایت خود را مدیریت کنید.
insert databace name-نصب وردپرس روی زمپ
وارد کردن نام دیتابیس

خیلی خب در این صفحه قادر خواهید بود که دیتابیس را برای تارنما خویش برپایی کنید و آنرا در وردپرس تعریف کنید، در کادر اول شما باید نام دیتابیس را وارد کنید دقت داشته باشید که این اسم اختیاری بدست شما گزینش می‌شود و مهم نیست چه مشهور را برای آن برگزیدن می‌کنید بعد به صورت اختیاری یک اسم برای دیتابیس بنویسید.

در کادر دوم شما باید نوع زبان و فرمت دیتابیس را مشخص کنید اگر آنرا به صورت قبل فرض بگذارید زبان فارسی به حقیقت در دیتابیس نمایش دیتا نخواهد شد، بعد باید آنرا بر روی utf8_persian_ci قرار دهید تا از زبان فارسی هم پشتیبانی کند و در نهایت شما به دشوار نخواهید خورد، بعد از انجام این کار‌ها شما باید بر روی دکمه Create کلیک کنید لغایت دیتابیس برای شما در سیستم برپایی شود، بعد از ایجاد دیتابیس این اسم انتخابی، نام اصلی دیتابیس خواهد بود و شما آنرا در اثناء نصب وردپرس بیچارگی خواهید داشت.

حال باز هم به صفحه نصب وردپرس بازمیگردیم الی اطلاعات دیتابیس را در آن وارد نماییم و نصب وردپرس روی زمپ را ادامه دهیم.

در این مرحله باید اسم پایگاه داده یا همان دیتابیس که در مراحل پیشین ایجاد کردید را وارد کنید. اسم کاربری نیز همان root می‌باشد. سرنوشت رمز عبور را نیز خالی بگذارید. دقت کنید عبارت رمز یا Password تو کادر باید منزه شود. سپس رو گزینه روانیدن کلیک کنید.
wordpress install is finished
نصب اولیه وردپس با کامیابی سپریدن شد

اگر با صفحه بالا مواجه شدید به این معنی است که پیوندیدن دیتابیس به خوبی انجام گرفته و شما نیازی نیست از سوی دیتابیس کاری کنید فقط لازم است که پیوستگی روند نصب وردپرس روی زمپ را انجام دهید بر روی دکمه راه‌اندازی نصب کلیک کنید تا این روند پیوسته پیدا کند.
Admin login info in xampp
وارد کردن اطلاعات برای ساخت اکانت

در صفحه پس شما باید یک‌سری اطلاعات مربوط به هاست را وارد کنید برای مثال در کادر نخست شما باید نام سایت خویش را مشخص کنید که سایت شما چه نام و یا چه برندی است، در کادر دوم باید یک نام کاربری برای خویش ایجاد کنید این نام کاربری اختیاری است و می‌تواند هرنامی باشد، در کادر سوم هم شما باید برای اکانت مدیریتی خویش یک رمز عبور برگزیدن کنید لغایت بتوانید با استفاده از آن و نام کاربری سایت را مدیریت کنید.

در کادر چهارم شما باید یک ایمیل برای اکانت مدیریتی خود برگزیدن کنید، توجه داشته باشید که این ایمیل را حتما به درستی وارد کنید که بعدا اگر رمز عبور خویش را فراموش کنید خواهید توانست آنرا بازگردانی کنید یا یک سری مسائل دیگری هم است که به ایمیل شما ارسال می‌شوند.

در نهایت هم باید بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک کنید الی وردپرس با موفقیت برای شما نصب شود.

بعد از انجام کل این کار‌ها شما باید به پیشخوان مدیریتی وردپرس بروید و مطمئن شوید که وردپرس به حقیقت نصب شده است برای اینکار باید آدرس localhost/wp-admin را در مرورگر خود وارد اجرا کنید و اسم کاربری، رمز عبور خود را در کادر‌های موجود وارد کنید الی به پیشخوان مدیرتی وردپرس برگشت دادن دیتا شوید.
wordpress dashboard in xampp
پیشخوان وردپرس در Xampp

همانطور که می‌بینید توانستیم راه‌اندازی وردپرس روی Xampp را به احسان انجام دهیم و یک سایت را با به کارگیری این نرم افزار پیاده‌سازی کنیم.
آیا نرم انگیزه ها Xamap محدودیتی دارد؟

خیر این نرم‌افزار هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و شما می‌توانید هر چند سایتی که می‌خواهید با به کارگیری این نرم‌افزار در سیستم خود برپایی کنید، البته توجه داشته باشید که چون این نوع سایت‌ها آفلاین هستند کمی شدنی است در نصب افزونه‌ها یا در به کارگیری آنها به مشکلاتی بر بخورید.
نرم اسباب Xamap مجانی است؟

بله این نرم‌افزار یک نسخه رایگان است و هیچ‌گونه نسخه پولی هم ندارد، برای نصب آن هم در مقاله به سایت اصلی اشاره کردیم تا بتوانید آنرا به چهره اورجینال دانلود کنید و نسخه‌های ویروسی یا نال شده را دانلود نکنید.
با حذف نرم افزار سایتی که برپایی کردیم حذف میشود؟

اگر هدف دارید نرم‌افزار را حذف کنید حتما از سایت و دیتابیس خود یک بک آپ دریافت کنید چون با حذف این نرم اسباب هم سایت شما حذف خواهد شد و هم همه دیتابیس‌هایی که برپایی کردید حذف می‌شوند.
آموزش تاسیس وردپرس روی Xampp

این نوشتار هم به آخر قبض امیدواریم که توانسته باشید همراه با ما یک سایت را در سیستم خود اجرا کرده باشید، ما در نخست نوشتار سعی داشتیم شما را با نرم انگیزه ها زمپ آشنا نماییم و در پیوسته به نصب قدم به قدم وردپرس بر روی این نرم اسباب پرداختیم، اگر هنوز این آموزش را اجرا نکرده‌اید پروا داشته باشید در قسمت ساخت دیتابیس دقت کنید که راه را اشتباه نروید چون بعدا به سخت بر خواهید خورد، بعد از ساخت دیتابیس به اتصال وردپرس به دیتابیس پرداختیم که بتوانیم سایت را به خوبی اجرا کنیم





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: